ummie ainanina sweet home

Thursday, 26 December 2013

Shaklee Awards

Here is a list of some of the awards they have received (most within the last 7 years)…

2006 Shaklee is designated as an EPA Climate Leader by the Environmental Protection Agency

2003 Shaklee receives the National Environmental Excellence Award from National Association of Environmental Professionals

2002 Shaklee receives the Environmental Stewardship Award from Social Accountability International

2002 Shaklee receives the Facility of the Year Award from the Environmental Protection Magazine

2002 Shaklee receives the U.S. Environmental Protection Agency Climate Protection Award

2001 Shaklee receives the 2001 Vision for Tomorrow Award from the Direct Selling Association

2001 Shaklee receives the 2001 Savings by Design Energy Efficiency Integration Award, co-sponsored by the American Institute of Architects and California Council

2001 Shaklee receives The Edmund G. “Pat” Brown Award from the California Council for Environmental and Economic Balance

2001 Shaklee receives the Governor’s Environmental and Economic Leadership Awards–Certificate of Recognition–from the California Environmental Protection AgencyEarth Day 2000 New York – Environmental Business Leadership AwardBay Area Action/Peninsula Conservation Center Foundation, 2000 Business Environmental Award

1990 Shaklee receives the Family Circle Green–Chip Award as one of the 10 most environmental companiesThey have received endorsements from Nobel Lauriate for the Environment, Wangari Maathai, Dr. Jeffery Sachs of the Millennium Promise, Dan Esty co-author of Green to Gold, and former President Bill Clinton (who I heard has used the products).Check out the link for partners they work with and they have given millions of dollars for disaster relief and have a campaign to plant a million trees in North America, where they are nearly 40% the way there in just 12 months.

Definately check it out and try their stuff. I really like

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ Whatsapp: 010-7942058

Maklumat lanjut LECITHIN Shaklee

Ingin saya berkongsi bersama tentang kepentingan lecitin dalam badan. Mungkin ada yang tak pernah dengar perkataan lecitin ini.

Lecitin boleh di dapati daripada tisu binatang dan tumbuh-tumbuhan. Ia boleh di dapati di dalam jagung, telor dan kacang soya. Lecitin dikatakan sebagai “Fat Emulsifier” – Metabolisma lemak atau kata lain pemecah lemak.

Apa sebenarnya yang terdapat dalam lecitin?

Lecitin mengandungi 

# asid linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian .

# Kolin – satu komponen neurotransmitter 

# Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf

# Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan

KHASIAT DAN KEGUNAAN LECITIN

1. PALING UTAMA – untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids)

• Lecitin memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.

• .Ia menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL) 

• Membantu kawal paras triglycerides 

• Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. ( sangat penting untuk kita)

• Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol

2. PENTING UNTUK FUNGSI OTAK 

• Acethylcholine penting untuk fungsi otak – berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb

• Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecitin

• Lecitin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

3. UNTUK KAUM TUA

• Lecitin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua

• Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb

4. UNTUK PENGHADAMAN

• Lecitin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman

5. UNTUK SEL

• Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel

• Choline & lecitin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita

6. UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG) 

• Fungsi utama lecitin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.Hasil penyelidikan oleh beberapa penyelidik telah didapati bahawa lecitin daripada kacang soya berkesan memecahkan deposit kolesterol.

Walaubagaimanapun lecitin daripada telor juga boleh namun tidak begitu berkesan.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ Whatsapp: 010-7942058

Kenapa Shaklee tiada di farmasi?

Dah setahun 2 bulan anak kedua saya.....dah pandai berjalan,seronok sgt tgk.....xberhenti adik berjalan......sambil duduk2 tengok anak bermain, satu mesej saya terima dari seronok rakan.....dia tanya, shaklee nie orang tanya,
Kenapa tiada kat farmasi?

Produk ini tidak dijual di farmasi kerana terdapat beberapa sebab. Namun untuk memahaminya kita perlu tahu sejarah di sebalik produk ini.

Visi seorang insan.” Saya telah menghasbiskan hayat saya untuk mengkaji cara dan rahsia alam. Alam amat bijak dan merupakan seorang guru yang mulis(nobel). Dengan perasaan kerdil saya cuba mempelajari dan mengikuti kebenarannya. Alam telah membuat kehidupan saya kaya, puas dan seronok. Saya berharap agar hasil daripada pemikiran serta produk yang telah saya keluarkan selama setengah abad membuat penyelidikan membawa pengertian dan nilai kepada saudara dan mereka-mereka yang saudara hargai”- Dr. Forrest C. Shaklee(1894-1985)

Apa yang saya tahu ialah produk ini telah diasaskan oleh seorang doktor iaitu Dr. Forrest C. Shaklee. Saya difahamkan bahawa Dr. Shaklee ini mempunyai masalah kesihatan kalau tak silap beliau mengidap barah. Namun beliau tidak mengalah. Beliau mendapat ilham bahawa alam semulajadi diciptakan pasti bersebab dan mempunyai tujuan. Beliau mengkaji tentang bagaimana alam dan tumbuhan boleh membantu merawat penyakit. Hasil penyelidikan beliau telah meyakinkan beliau mampu untuk menstabilkan nutrien yang telah dipatikan(extracted) dari sumber sayur-sayuran.

Beliau juga mampu menghasilkan bahan yang dapat mencegah kemusnahan nutrien.Produk terulung beliau ialah “VITALIZED MINERALS”. Dengan pengeluaran produk tersebut maka lahirlah sebuah vitamin yang “Multivitamin atau Multimineral”.

Beliau mempunyai sebuah klinik dan di samping itu beliau merupakan seorang pensyarah bidang nutrien, falsafah dan ‘thoughmanship’.Selepas bersara, beliau tidak henti-henti di kerumuni orang untuk mendapatkan makanan tambahan yang dihasilkannya. Memandangkan beliau tidak lagi bekerja di klinik, pengedaran produk beliau menjadi satu masalah.

Namun beliau tidak mahu menjual produknya dipasaran terbuka. Ini kerana beliau mahu kualiti produknya terjaga dan terjamin. Maka lahirlah bisness keluarganya, Shaklee sehingga ke hari ini.

Saya yakini produk ini kerana ia banyak membawa perubahan yang besar dalam hidup saya. Saya berani mengesyorkan pada teman-teman kerana boleh saya katakan hampir semua produknya telah saya cuba.

Credit.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ Whatsapp: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina

Sunday, 22 December 2013

GLA COMPLEX - Manfaat untuk kesihatan

MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX SHAKLEE

1) Memelihara kesihatan – borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. 

Fungsi borage :
- merawat ulser
- mengeluarkan virus
- melegakan kelesuan
- membersihkan kahak 
- meringankan kebas urat saraf 
- meningkatkan stamina

2) Mengawal hormon estrogen dan testosteron.GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.

3) Meningkatkan kesuburan pada wanita

GLA mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan. 

GLA juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan.

Selain itu, GLA complex membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari. 

GLA juga memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.

4) Melambatkan menopause (putus haid)

Memperbaiki keadaan menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah. Pengambilan GLA jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.

5) Mencantikkan kulit

Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

6) Mencantikkan rambut

Memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

7) Pelangsingan Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

8) Menentang kanser

GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

9) Menghalang komplikasi diabetes

Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.

10) Menghalang tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri - dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot - salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung)

11) Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

12) Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)

Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Banyak manfaat GLA Complex Shaklee ni, bolehlah try!

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com
Call/ Whatsapp: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina

Thursday, 19 December 2013

Mencegah masalah loya, gastrik, mabuk lait, sendawa dan penghadaman

PEPPERMINT GINGER PLUS

Nak tahu apa yang terdapat di dalam peppermint ginger plus?

1) Daun Pudina
2) Halia
3) Adas - Pokok Adas (fennal)
4) Cekur Manis (anise)

Apa bezanya peppermint shaklee?

Kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dan di hasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.

Secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.

Saya nak cerita apa manfaat utama yang terkandung dalam peppermint ginger plus ini.

PUDINA

# Melegakan otot perut, ia mempunyai.kesan penenang.

# Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit birit.

# Selain itu, ia melegakan kesan2 sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul dari rawatan kemoterapi.

# Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu di jangkiti selesema.

# Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.

The next entry saya akan cerita mengenai manfaat halia, pokok adas dan cekur manis.

JOM SEGERA HUBUNGI KAMI DI PUTERIKU AINANINA.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com
Call/ Whatsapp: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina

Tuesday, 17 December 2013

Langsing dengan cara semulajadi.

Set Kurus Badan melangsingkan badan dengan cara 3B:

Buang toksik, Bakar lemak dan Bina otot.

Herb Lax - mencuci usus dengan membuang toksik dalam usus. Perut menjadi kempis.

Lecithin - membuang lemak berlebihan untuk mengemusifi lemak dalam badan.

Cinch Shake - meal replacement yang sedap mengandungi vitamin dan zat galian keperluan harian. Kandungan Leucine membakar lemak berlebihan dengan membina otot. Lebih otot bermakna kadar metabolisma yang tinggi.

Kadar metabolisma tinggi = bakar lemak lebih cepat.

Cinch Energy Tea - Campuran 4 jenis teh berkualiti yang membelikan tenaga. Mecepatkan pembakaran lemak. Juga menjadikan kulit licin dan tegang semasa kurus badan.

JOM SEGERA HUBUNGI KAMI DI PUTERIKU AINANINA.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com
Call/ Whatsapp: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina

Sayangi Jantung Anda

Kita kena mengenali cabaran yang perlu di hadapi untuk mendapatkan kesihatan yang baik.

Jantung kita mengepam 2000 gelen darah keseluruhan bahagian tubuh kita setiap hari......Jantung nie adalah otot yang berkerja keras di dalam tubuh dan pusat kawalan utama sistem peredaran darah. Jantung memerlukan jumlah tenaga yang besar untuk berfungsi dengan cekap. Tenaga tersebut di perolehi dengan bantuan nutrien yang di panggil koenzim Q10 yang juga berperanan membantu kesihatan salur darah.

CoQ10 di hasilkan semulajadi oleh tubuh dan wujud di dalam semua sel. Pengambilan makanan membantu mengekalkan tahap CoQ10 akan tetapi amount yang diperolehi dari pemakanan secara tipikal adalah kurang dari 10mg sehari. Perlu di ingat kan faktor diet yang tidak seimbang faktor usia dan pendedahan harian kepada radikal2 bebas meningkatkan lagi keperluan untuk nutrien yang amat penting ini.

>>Kepentingan CoQ Health Plus<<

CoQ10 Health Plus dapat 

1. membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh badan.

2. Ia juga menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah sihat.

3. Antioksidan kuat yang melindungi arteri bagi menangani masalah LDL dan memudahkan pengaliran darah

4. Meningkatkan tenaga

5. Ia berupaya meningkatkan tahap tenaga menambah stamina dan mengurangkan simptom2 kelesuan.

6. Kecerdasan mental kerana CoQ10 merancakkan sel2 otak yang seterusnya meningkatkan kecerdasan mental memori dan keupayaan kognitif. Kajian menunjukkan ia mengurangkan serangan migraine pening dan perasaan loya.

7. Kulit lebih muda kerana Coq10 meningkatkan peredaran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan cukup oksigen dan nutrisi untuk pemulihan rejuvensi dan penghasilan kolageN.Ini membantu kulit agar lebih tegang cerah dan berseri.

JOM SEGERA HUBUNGI KAMI DI PUTERIKU AINANINA.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ Whatsapp: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina


Sunday, 8 December 2013

Konsep penyusuan asas Ibu Menyusu

Ramai ibu muda yang kurang arif akan ingat bahawa dengan makan vitamin yang sedang popular di pasaran akan terus buatkan susu mereka jadi banyak dan melimpah ruah.

Hakikatnya konsep penyusuan asas perlu dan wajib di fahami oleh ibu2 yang ingin menyusukan anak mereka.

Antara perkara penting yang perlu diutamakan ialah

1. Susu akan banyak apabila lagi kerap anak menyusu atau sistem perahan yang konsisten setiap 2 jam.

2. Pengambilan air yang mencukupi iaitu 3 liter sehari.

3. Pemakanan si ibu seimbang dan mencukupi. Ibu yang menyusu tidak boleh skip makan atau hanya light meal sebab si anak perlukan susu yang bernutrisi untuk membesar.

4. Si ibu yang ingin menyusukan anak perlu tahu apakah ubat merancang kehamilan yang boleh digunapakai jika ingin menyusu anak dan waktu yang sama mengamalkan pil perancang keluarga.

5. Si ibu perlu tahu apakah yang dimaksudkan dengan POWER PUMPING terutama apabila si ibu perlu mencukupkan stok keperluan susu anak terutama apabila anak dihantar di taska atau ditinggalkan bersama baby sitter. POWER PUMPING juga sangat penting apabila si ibu tidak dapat mengepam secara konsisten setiap 2 jam di tempat kerja.

6. Si ibu perlu pandai menjaga kesihatan diri dan mengelakkan keletihan melampau atau tekanan perasaan kerana ianya boleh mengganggu penghasilan dan pengeluaran susuibu.

7. Si ibu kena yakin dengan doa dan diri sendiri bahawa susuibu yang dihasilkan mencukupi untuk si manja.

8. Jangan bandingkan diri dengan orang lain tetapi sentiasa bersyukur dengan rezeki yang diperolehi.

9. Kekal positif dan bersangka baik dengan hasil usaha sendiri.

10. Sentiasa bersyukur setiap kali selepas menyusukan / memerah supaya tenaga positif kuat dalam diri.

Pengambilan supplement hakikatnya membantu tubuh ibu mendapat zat vitamin dan galian yang sukar untuk dilengkapkan dari makanan harian. Setiap vitamin mempunyai fungsi yang berbeza.

The next entry saya akan cerita fungsi setiap vitamin untuk penyusuaan...

Saturday, 7 December 2013

Set Slimming Budget

JOM CUCI USUS ANDA...

DAPATKAN SET NI DGN HRGA MAMPU MILIK....

RISAU BADAN GEMUK DAN BERISI??

NAK KURUS DAN BUANG LEMAK DLM BADAN??

SAYA ADA PENYELESAIANNYA...CUBALAH SET SLIM BASIC HARI INI DAN AMALKAN SECARA KONSISTEN....

SELAMAT DIAMBIL OLEH IBU MENYUSU YG INGIN TURUNKAN BERAT BADAN...JIKA ANDA KURUS TAK BERMAKNA ANDA SIHAT SEPENUHNYA KRN ADA YG ALAMI MASALAH KOLESTROL TINGGI....

JADI JOM AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT DGN AMALKAN SUPPLEMENT.

Jika ada kekangan kewangan dan ingin mencuba saya ada sediakan set bajet utk anda

SET SLIM BASIC

Lecitin, Alfalfa & Herb Lax

***************************

Set ini sesuai utk semua lelaki dan wanita, serta ibu2 menyusu malah para suami juga buat pesanan set ni. Set yang paling minima dan mampu dimiliki oleh semua orang.

Lecitin : Membantu membakar lemak. Bagus untuk daya ingatan.

Alfalfa :Bertindak sebagai fiber. Kaya dengan protien, kalsium dan garam galian. [ Untuk ibu menyusu, ia membantu mempercepatkan penghasilan susuibu provided ibu kerap pam/ rajin direct feeding.

Herb Lax : Membantu proses pelawasan yang lebih lancar dan baik untuk usus.

****TIPS DIET AKN DIBERIKAN BG MRK YG MEMBUAT PEMBELIAN DGN PUTERIKU AINANINA

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com/ aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

===================================

1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita

2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan

3. Mencegah salur darah dari tersumbat

4. Omega 3 dapat mengelakkan strok

5. Mengekalkan tekanan normal darah

6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher

7. Mengurangkan sakit kepala

8. Merendahkan kolestrol

9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan

10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL

11. Mengawal masalah obesiti

12. Mengurangkan risiko penyakit jantung

13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembanganotak janin

14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak

15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak

16. Membantu menyihatkan paru-paru

17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll

18. Mengurangkan demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE(lupus erythematosus)

19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang

20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.

21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan

22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik

23. Memelihara fungsi-fungsi sendi

24. Mencegah penyakit gout.

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

- Mencegah insomnia

- Mengurangkan tekanan emosi

- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan

- Membantu memperbaiki masalah autism

- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive

- Mengurangkan masalah schizophrenia

- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Siapa Perlukan Omega 3 Untuk Menyokong Tahap Kesihatan?

1. Warga Emas

2. Pesakit Jantung

3. Wanita

4. Wanita yang telah melahirkan anak

5. Pesakit darah tinggi

6. Orang yang selalu lupa

7. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas

8. Pelajar

9. Ibu menyusu

10. Ibu Hamil

11. Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com/ aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Herb Lax with Gluten Free

NEW HERBLAX WITH GLUTEN FREE!!!

Setelah beberapa bulan out of stock,kini Herblax didatangkan dengan NEW FORMULA WITH GLUTEN FREE, harga masih sama tapi KUALITI makin bertambah2.

Ramai yang teruja dengan HERBLAX ni terutama yang :

- SEMBELIT / SUSAH MEMBUANG

- NAK KURUS

- Herblax bagus untuk DETOX / CUCI USUS

- KEMPISKAN PERUT

Jom baca fungsi herbalax...

* detox badan
* membuang lemak degil dan toksin dari badan
* mengaktifkan usus untuk lawas, mengatasi sembelit
* bantu dalam diet sihat

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com/ aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Jom grab ESP yang banyak khasiatnya

KHASIAT ESP

Kenapa ramai yg sukakan ESP?

-ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri

-ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih

-Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat

-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan banyak

-ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam

-Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum

-Berkesan dalam menganjalkan kulit, dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi menganjalkan kembali payudara yang kendur

-Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan.

-Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati

Memang ESP menjadi rebutan ramaiiiiii orang. Kombinasi yang sering menjadi pilihan adalah :

ESP + Vit E --> Awet muda & kulit cantik

ESP + Alfalfa --> Set penyusuan minimum

ESP + Set pregnancy --> Set kehamilan untuk kulit bayi yang cantik mulus serta kesihatan diri ibu hami

ESP + Set skincare --> Untuk skin renewal process terutama yang mempunyai jerawat serta parut

ESP+Mealshake+PD --> Mighty tripple gem, sarapan mudah untuk berikan rasa kenyang sehingga lunch hour ( Saya dah cuba, memang umpphhh..sedapp)

ESP + Set Pantang --> Alternatif moden untuk berpantang serta membantu penyusuan seawal kelahiran bayi anda

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com/ aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Promo Omega Guard

LEPTIN adalah satu hormon protein yang dilepaskan oleh sel lemak dalam badan. Pembebasan leptin yang tinggi akan mengurangkan selera makan dan membakar makanan sebagai tenaga. Tapi di sebabkan oleh beberapa perkara, LEPTIN dirembeskan perlahan atau menghantar signal yang salah kepada otak mengenai selera makan. Sebenarnya tak lapar pun, tapi kita rasa lapar kadang-kadang kan? itu sebab LEPTIN kurang bertindak balas. 

Nak kurangkan makan / berat :

1. LEPTIN perlu dirembeskan tinggi

2. Reseptor sensiviti terhadap LEPTIN perlu tinggi.

BAGAIMANA HENDAK PASTIKAN RANGSANGAN RESEPTOR HORMON LEPTIN BERTINDAK DENGAN BETUL??

1. Makan dengan seimbang. Balance diet anda sewajarnya, ikut piramid makanan yang ditetapkan

2. Makan karbohidrat, protein dan lemak dengan komposisi betul.

3. Makan makanan yang kaya dengan antioksidan

4. Makan sayur atau salad di waktu pagi sebelum 10 pagi

5. Makan dengan kerap tapi pada kadar yang sedikit ( bukan makan junk food ye, healthy food)

6. Rajin berjalan, kerap senam

7. Tidur yang secukupnya ( sekurang-kurang enam jam)

8. Makan makanan yang tinggi OMEGA 3 kerana OMEGA 3 mampu meningkatkan rangsangan LEPTIN. Boleh mengambil supplemen, tetapi pastikan yang terbaik..:)

9. Kurangkan lemak, OMEGA GUARD pilihan saya lah semestinya sebab dah sah-sah berkualiti. 

Tak perlu ragu-ragu dah..Oh ye lupa, jika tak perasan banner promo bulan ni, saya ingatkan ye, promo OMEGA GUARD..

Inilah masanya kembali nak grab peluang keemasan untuk mencuba OMEGA..rata-rata ramai yang suka promo ni sebab fungsi OMEGA yang superb best!

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com/ aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Thursday, 5 December 2013

Omega Guard Shaklee- Minyak ikan terbaik di dunia.

√√ MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA KINI HARGA RUNTUH HILANG AKAL!!

“Asma dah kurang sejak ambil omega ni Kak. Terima Kasih banyak-banyak”

“Julie try omega untuk memori sebab asyik lupa je lepas berpantang aritu, last week timbang berat saja-saja dah turun 2 kg!”

“ Anak akak dah tak selalu batuk dah. Kalau batuk pun tak berkahak sangat”

************************************************************************************

Teruja baca testimoni-testimoni di atas? Nak tahu rahsia mereka??Semestinya OMEGA GUARD!!

Omega guard merupakan minyak ikan yang mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi.

Asid lemak ini perlu kerana tidak dapat dibina dalam badan jadi kita perlu mendapatkannya dari sumber makanan atau supplemen.

Anda perlu mengambil OMEGA GUARD sekiranya :

✿ Anda sering mengidap asma atau batuk

✿ Anda selalu lupa ingatan dan low memori

✿ Anda selalu sakit sendi yang menyeksakan

✿ Anda hamil sekiranya mahukan perkembangan otak janin

✿ Anda OBES!

✿ Anda inginkan anak anda lebih pintar dan IQ tinggi

✿ Anda mempunyai kolestrol tinggi setiap kali checkup

✿ Anda mempunyai masalah jantung

✿ Nak kulit yang flawless dan cantik

✿ Anda menderita akibat buasir

Dalam banyak-banyak supplemen kenapa OMEGA GUARD menjadi TOP ranking ?

✪ Minyak ikan Omega 3 dalam Omega Guard SHAKLEE diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

✪ Ia tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik tetapi dihasilkan dari ikan itu sendiri.

✪ Omega 3 dalam Omega Guard mengandungi tiga (3) kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

✪ Omega Guard adalah satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan tujuh (7) jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA

✪ Satu (1) kapsul Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

✪Omega Guard dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal dan berteknologi terkini.==========================================

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com/ aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Wednesday, 4 December 2013

Manfaat Utama GLA Complex

MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX SHAKLEE

1) Memelihara kesihatan – borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. 

Fungsi borage :
- merawat ulser
- mengeluarkan virus
- melegakan kelesuan
- membersihkan kahak 
- meringankan kebas urat saraf 
- meningkatkan stamina

2) Mengawal hormin estrogen dan testosteron.

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.

3) Meningkatkan kesuburan pada wanita

GLA mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan. 

GLA juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. Selain itu, GLA complex membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari. 

GLA juga memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.

4) Melambatkan menopause (putus haid)

Memperbaiki keadaan menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah.

Pengambilan GLA jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.

5) Mencantikkan kulit

Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

6) Mencantikkan rambut

Memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

7) Pelangsingan 

Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

8) Menentang kanser

GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

9) Menghalang komplikasi diabetes

Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.

10) Menghalang tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri - dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot - salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung).

11) Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

12) Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)

Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Credit 

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com/ aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Kenali Perbezaan Shaklee

Entry saya hari ini, saya nak cerita tentang kenapa saya sangat suka dengan shaklee...kerana shaklee ini berbeza dengan supplement yang ada di pasaran.

Shaklee mempunyai 3 Perbezaan.

Sentiasa Selamat

# shaklee telah melakukan lebih 83,000 ujian kualiti setiap tahun, jadi saya sebagai pengguna dapat merasakn supplement yang saya ambil ini, adalah sangat selamat dan tiada keraguan nya.

# Ia juga menjalankan lebih 350 ujian ke atas bahan-bahan botani yang baru.

Sentiasa Berkesan

# Bahan yang di gunakan adalah paling tulen, bahan - bahan semulajadi paling berkesan.

# Di sokong oleh buktian saintifik dan klinikal yang terdapat dalam lebih 90 terbitan 'Peer-reviewd'

# 2007 kajian landmark: menukar jenama boleh menukar hidup anda.

Sentiasa Mesra Alam

# Produk mampan yang boleh menyelamatkan anda, rumah anda dan planet anda.

# Mengetuai pergerakan alam sekitar dengan amalan perniagaan yang mampan.

Begitulah kisah perbezaan dalam shaklee...

Entry akan datang, akan saya ceritakan lebih lanjut mengenai shaklee yang amat membentuk konsep kesihatan yang sempurna.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com/ aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Sunday, 1 December 2013

Manfaat Omega Guard Shaklee

26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita

2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan

3.  Mencegah salur darah dari tersumbat

4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok

5.  Mengekalkan tekanan normal darah

6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher

7.  Mengurangkan sakit kepala

8.  Merendahkan kolestrol

9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan

10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL

11. Mengawal masalah obesiti

12. Mengurangkan risiko penyakit jantung

13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantutumbesaran dan perkembangan       otak janin

14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak

15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak

16. Membantu menyihatkan paru-paru

17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll

18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE       (lupus erythematosus)

19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang

20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.

21. Membantu meningkatkan kesihatan hatiselepas pembedahan

22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 

23. Memelihara fungsi-fungsi sendi

24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti :-

- Mencegah insomnia

- Mengurangkan tekanan emosi

- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan

- Membantu memperbaiki masalah autism

- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive

- Mengurangkan masalah schizophrenia

- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Siapa Perlukan Omega 3 Untuk Menyokong Tahap Kesihatan?

1. Warga Emas

2. Pesakit Jantung

3. Wanita

4. Wanita yang telah melahirkan anak

5. Pesakit darah tinggi

6. Orang yang selalu lupa

7. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas

8. Pelajar

9. Ibu menyusu

10. Ibu Hamil

11. Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Monday, 25 November 2013

Pesakit Diabetes (KENCING MANIS)

VIVIX Membantu Pesakit Diabetes (Kencing Manis)

DIABETES adalah satu keadaan dimana tahap gula didalam darah anda adalah tinggi dari normal. Ia adalah satu daripada faktor utama untuk mendapat sakit jantung atau angin ahmar.

Diabetes adalah salah satu penyakit kronik dimana ianya merupakan masalah yang besar di kebanyakan negara-negara didunia. Di Malaysia satu kajian telah dilakukan pada tahun 1996 dimana di anggarkan 700,000 hingga 900,000 orang dewasa berumur 30 tahun keatas menghidapi diabetes atau terdapat 8 penghidap diabetes bagi setiap 100 orang dewasa.

Diabetes berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah ke dalam sel dan tisu, dimana ia akan digunakan untuk bahan bakar.

Apabila kekurangan insulin, gula tidak boleh dibawa kedalam sel dan tisu, maka paras gula dalam badan akan meningkat. Ini akan merosakkan sel yang memerlukan glukosa untuk bahan bakar dan juga ini akan merosakkan organ dan tisu yang didedahkan kepada tahap glukosa yang tinggi.

Dua jenis diabetes:

* Jenis 1 - "Diabetes atau Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (bergantung pada Insulin)

@ Biasanya berlaku pada kanak-kanak dan remaja

@ Biasanya tidak dapat menghasilkan insulin

* Jenis 2 - "Diabetes atau Non-Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (tidak bergantung pada insulin)

o Jenis paling biasa ditemui dan lebih daripada 90% penghidap diabetes adalah penghidap jenis ini.

o Selalunya pada orang yang berumur dan berat badan berlebihan.

Apakah tanda-tanda amaran diabetes?

* Haus/dahaga (haus yang berlebihan)

* Letih

* Berat badan menurun

* Penglihatan kabur

* Otot lemah

* Gatal

Lain-lain gejala termasuk:

* Pengidap penyakit kulit yang berpanjangan
* Luka yang lambat sembuh
* Kencing yang kerap
* Gatal pada bahagian kemaluan
* Rasa kebas

Siapakah yang mempunyai risiko tinggi untuk mendapat diabetes?

* Berumur 35 tahun atau lebih tua. Semakin tua semakin tinggi risiko anda untuk menghidapi diabetes

* Berat badan berlebihan atau obesiti.Semakin berat badan anda bertambah, semakin tinggi risiko anda menghidap diabetes.

* Impaired glucose tolerance (IGT).

* Latar belakang keluarga yang mempunyai diabetes

* Sejarah diabetes pada kehamilan terakhir.

* Sejarah mempunyai bayi yang besar (berat kelahiran adalah 4.0 kg atau lebih ).

* Tekanan darah tinggi

* Tidak aktif -gaya hidup sedentari

* Faktor pemakanan -Pengambilan makanan berlemak tinggi dan kurang pengambilan makanan berserat

* Tahap lemak/ kolesterol yang tinggi .

Komplikasi diabetes:

Diabetes adalah masalah kronik dan boleh mengganggu banyak organ bergantung kepada kawalan gula dalam darah. Tanpa pengurusan yang betul ianya boleh mendatangkan berbagai komplikasi seperti penyakit kardiovaskular, kegagalan buah pinggang, buta dan kerosakan saraf. Sumber

Bagaimana sebenarnya Vivix bertindak dengan berkesan?

Rahsianya kerana Vivix melindungi dan membaikpulih sel DNA kita di samping mengelakkan penimbunan protein AGE (advanced glycation end products) dalam badan. 

Protein AGE yg berlebihan ni bole ganggu keutuhan sel.

Kebaikan Vivix Shaklee

Membaiki sel yang rosak dengan pantas, amat sesuai untuk mereka yang baru menjalani pembedahan

Memelihara keseluruhan kesihatanAnti oksida yang sangat baik - awet muda

Membantu anda merasa lebih bertenaga

Mengurangkan risiko kanser

Membantu pesakit diabetic

Menguatkan sistem imun

Memelihara kesihatan yang menyeluruh

Alhamdulillah dah ramai yg amek vivix untuk kencing manis dan bacaan sudah turun, vivix ini hanya supplemen utk membantu, pengambilan ubat doktor haruslah di ambil seperti yang telah doktor nasihatkan untuk membantu mempercepatkan pemulihan.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Kesuburan Lelaki dan Wanita: CoQ Health Plus

CoQ HealthPlus Shaklee: Membantu Kesuburan Lelaki dan Wanita

Koenzim Q10 atau CoQ10, adalah bahan yang ditemui di dalam mitokondria semua sel-sel di dalam badan. Mitokondria adalah pusat pengeluar tenaga  dan CoQ10 adalah penting untuk menghasilkan adenosina trifosfat atau ATP, yang merupakan sumber utama tenaga untuk penguncupan otot dan pengeluaran protein. Semakin meningkat umur, CoQ10 semakin kurang dihasilkan dan kajian menunjukkan bahawa memakan CoQ10 tambahan mempunyai manfaat kesihatan, termasuk meningkatkan kesuburan pada lelaki dan mungkin, pada wanita

Meningkatkan Kesuburan Wanita 

Terdapat dua kemungkinan utama kepada hubungan CoQ10 untuk kesuburan. Salah satu faktor yang boleh menjadi pergantungan utama telur wanita pada CoQ10 ialah untuk tenaga. Proses pengeluaran telur, ovulasi dan pemkembangan embrio di kalangan wanita mengambil sejumlah besar tenaga dan memerlukan tahap CoQ10, yang terlibat dalam pengeluaran ATP yang juga merupakan sumber utama tenaga untuk penguncupan otot dan pengeluaran protein.

Semakin meningkat usia kita, badan kita menghasilkan kurang CoQ10 sekali gus menjejaskan kesuburan kita. Teori ini disokong oleh penemuan positif dalam penyelidikan Kanada yang dijalankan pada tahun 2009 telah menunjukkan subjek kumpulan ujian diberikan suplemen CoQ10 menghasilkan lebih banyak dan lebih baik telur yang berkualiti, mencatatkan kadar kehamilan yang lebih tinggi dan kelahiran  anak-anak yang lebih ramai daripada orang-orang yang tidak menerima CoQ10.

Meningkatkan Kesuburan Lelaki

Kesuburan lelaki juga dipengaruhi oleh fungsi mitokondria menurun sejak protein membentuk sebahagian besar sel-sel sperma dan bergantung kepada CoQ10 untuk sintesis.Kajian menunjukkan bahawa punca utama kemandulan lelaki termasuk jumlah sperma yang rendah dan kualiti sperma yang kurang.

Mempunyai ciri-ciri antioksidan yang kuat untuk menangani masalah-masalah ini adalah satu lagi faktor yang menjadikan CoQ10 bermanfaat untuk kesuburan.

Fungsi antioksida adalah melindungi telur dan sel sperma daripada kerosakan oksidatif yang membawa kepada kematian sel. Ini adalah salah satu bidang yang mempunyai lebih banyak penyelidikan diselesaikan setakat ini, dengan keputusan yang menunjukkan hubungan langsung antara tahap yang lebih tinggi CoQ10 dan peningkatan yang ketara dalam kedua-dua air mani dan sel sperma, serta peningkatan dalam pergerakan sperma.

Sebagai antioksidan, CoQ10 bertindak melawan radikal bebas yang terbukti berbahaya kepada kesuburan lelaki. Mengurangkan tahap tekanan oksidatif dengan mewujudkan persekitaran yang sihat untuk meningkatkan jumlah sperma dan kualiti sperma.

Sumber

Berbeza dengan jenama lain,  CoQ10 HealthPlus turut mengandungi vit E denagn green tea extract. Kombinasi CoQ10 dan Vita E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vita E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh. Ekstrak The Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung).

CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya. Tanpa gluten.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Sunday, 24 November 2013

Hadiah untuk Ibu Bapa tersayang.

Hadiahkan AJHT kepada orang tersayang

Anda mengalami masalah sakit-sakit sendi seperti lutut, siku, pinggang, leher dan pergelangan tangan/ jari??

Kebanyakan orang pada masa kini mengalami ketidakselesaan sendi, terutamanya orang tua dan orang yang obes..

Orang kurus pun juga mengalami masalah yang sama tau..

Tahukah anda kekerapan melakukan aktiviti seperti sering dukung anak, tidur dengan posisi yang salah dan juga sering mengangkat benda-benda berat akan mengundang kesakitan dalam jangka masa panjang..maka akan terjadilah sakit sendi lutut, sakit urat belikat,sakit sendi tangan,sakit sendi bahu dan siku

Berdasarkan testimoni selepas 5 hari pengambilan Advanced Joint Health Tablet ini sebelum tidur..tiada bunyi keriok-keriok pada lutut. Rasa licin saja sendi-sendi terutama bila bangun tido, bangun dari duduk diantara dua sujud, naik tangga mahupun duk lama-lama menghadap depan PC. Kalau tak, memang terasa.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

GLA COMPLEX BAGUS UNTUK WANITA

MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX SHAKLEE

1) Memelihara kesihatan – borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. 

Fungsi borage :

- merawat ulser
- mengeluarkan virus
- melegakan kelesuan
- membersihkan kahak 
- meringankan kebas urat saraf 
- meningkatkan stamina

2) Mengawal hormin estrogen dan testosteron.

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.

3) Meningkatkan kesuburan pada wanita

GLA mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan. GLA juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. Selain itu, GLA complex membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari. GLA juga memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.

4) Melambatkan menopause (putus haid)Memperbaiki keadaan menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah. Pengambilan GLA jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.

5) Mencantikkan kulitMemperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

6) Mencantikkan rambutMemperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

7) Pelangsingan Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

8) Menentang kanserGLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

9) Menghalang komplikasi diabetesMerendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.

8) Menghalang tekanan darah tinggiMenghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri - dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot - salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung).

9) Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

10) Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Credit

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. 

These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

 

Thursday, 21 November 2013

Kelebihan NUTRIWHITE di pasaran sekarang

Berikan Nilai Pada Wang Anda."Dulu saya teringin nak guna jenama antarabangsa seperti S*** ataupun C*****S tapi rasa x mampu tengok harganya.

Skang saya dah jumpa produk yang hasilnya amat memuaskan. Cukuplah dengan Shaklee." - Puan A

Bermula dengan GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER yang di beli pada Feb 2013 dan masih lagi ada sehingga hari ini. Sudah 9 bulan.

Jimatkan? Berbaloi harga dan tempoh masanya.Kini saya menggunakan produk tambahan seperti :

■ SOOTHING RADIANCE WHITENING SOFTENER.

- Memulihkan keseimbangan pH semulajadi kulit.

- Menjadikan kulit terasa segar, tegang, lembut dan berseri.

■ DAILY DEFENSE WHITENING ESSENCE

- Memberikan wajah licin dan cerah.

- Mengurangkan pigmentasi.

- Mengelakkan kerosakan kulit akibat cahaya matahari.

- Mengandungi Vita C untuk menambahkan keserian wajah.

■ ULTIMATE PROTECTION WHITENING LOTION SPF 15.

- Mengelakkan kerosakan dari matahari.

- Mengurangkan keradangan kulit.

- Membina penentangan terhadap kerosakan kulit oleh alam sekitar.

■ OVERNIGHT RENEWAL WHITENING CREAM

- Meremajakan kulit sewaktu tidur.

- Kulit kelihatan indah dan cerah berseri.

#Credit#

○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○

Kelebihan NUTRIWHITE berbanding jenama lain di pasaran.

★ Di bangunkan oleh saintis dan pakar penjagaan kulit di Jepun dan Amerika.

★ 3 tahun diperlukan untuk menghasilkan produk yang berkualiti.

★ Bahan mentah diperoleh dari 16 buah negara, bagi menghasilkan produk yang terbaik.

★ Ujian menyeluruh di jalankan untuk keberkesanan produk.

★ Selamat dan berkesan.

★ Vitamin C yang digunakan di jamin dan terbukti selamat tanpa risiko kesan sampingan.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Set Bersalin Shaklee sangat baik untuk Ibu yang sedang berpantang.

Set Bersalin Shaklee juga membantu ibu berpantang untuk :

* Sembuh dari luka berpantang dengan cepat

* Membentuk dan membina semula darah merah yang banyak tumpah semasa kelahiran

* Pemulihan luka dalaman rahim

* Mengelakkan stress untuk menghindari daripada meroyan

* Memberi tenaga untuk ibu yang menyusu dan perlu bangun malan manjaga bayi.

|| ESP ||

* Protein diperlukan untuk meghasilkan hormon dalam badan. penyusuan susu ibu sangat berkait dengan hormon (prolactine & oxytocin)

* Protein adalah komponan utama susu ibu selepas air. Kurang protein terutama semasa berpantang menyebabkan ibu berpantang sering menghadapi masalan kurang susu.

* Membantu penyembuhan luka yang pantas dan menyeluruh.

|| Vitalea ||

* Membantu membekalkan 100% nutrient yang diperlukan oleh ibu berpantang untuk sembuh dari luka bersalin

* Mengandungi IRON untuk membina semula sel darah merah yang banyak hilang semasa bersalin

* Membantu ibu cergas dan bertenaga dalam proses berpantang

* Membantu ibu dapat 100% zat yang ibu tidak dapat dari makanan kerana proses pantang makan yang dilalui.

|| Vitamin C ||

* Sangat penting untuk menyembuhkan luka

* Penting dalam pembinaan tisu penghubung untuk mencantum semula tisu yang koyak semasa bersalin

* Meningkatkan imuniti ibu unutk mengelakkan ibu mendapat jangkitan dari luka bersalin

* Memelihara kelenjar dari tekanan dan kecederaan, termasuk kelenjar susu.

|| B Complex ||

* Memelihara sistem saraf dari tekanan dan stress

* Mengandungi asid folic yang diperlukan untuk pembentukan sel dan tisu baru

* Menukarkan kalori kepada tenaga untuk mengelakkan ibu menjadi gemuk

* Membantuk menenangkan ibu dan menstabilkan hormon

* Mengelakkan dari meroyan

* Memberi stamina dan tenaga untuk ibu berjaga malam menjaga bayi

|| Zinc ||

* Sangat penting untuk penyembuhan luka dalaman dan luaran

* Banyak dalam ikan haruan, sebab itu orang - orang tua suruh makan ikan haruan, rupanya selain sebab protein, ikan haruan kaya dengan zinc

* Mengelakkan rambut ibu dari gugur

|| Ostematrix ||

* Antara komponen utama dalam susu ibu selain air dan protein, ialah kalsium

* Membantu ibu mendpaat rehat yang berkualiti

* Melegakan otot dan saraf ibu dan elakkan dari tekanan bersama B Complex dalam Set Bersalin Shaklee

* Elakkan daripada gigi rosak dan sakit tulang seperti pinggang dan lutut pada ibu

* Ibu menyusu yang tidak mendapat cukup kalsium lazimnya mendapat masalah gigi rosak dan sakit tulang.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Tips Penjagaan Ketika Hamil

Tips Penjagaan Ketika Hamil (Terutama Pada Yang Bakal Bergelar Ibu)

1. Makan makanan yg seimbang- kena pandai pilih makanan supaya cukup zat, memelihara dan mencantikkan kulit anak, dan mengurangkan risiko pelbagai penyakit.

2. Jaga tingkah laku,jaga amalan- pelihara ibadah disamping tambahkan amalan sunat, berzikir dan sebagainya. Mengingat Allah selalu dan taubat sentiasa dan menyucikan hati. Supaya hati anak suci. Insya Allah. Mengucapkan kata-kata yang baik selalu. Jangan selalu marah-marah, kena elakkan atau kurangkan kerana tingkah laku ibu akan mempengaruhi sikap anak yang lahir.

3. Sedekahkan fatihah pada anak dalam kandungan tiap pagi dan malam- Amalan yang terbaik membaca ayat suci Al-Quran bermula kandungan dia berumur beberapa bulan supaya anak tu terbiasa dengar bacaan Al-Quran dan pengaruh dia bila dia besar nanti. Setiap pagi Ibu kena berinteraksi dengan kandungannya tapi ada la kata-kata yang diucapkan sambil mengusap-gusap perut sebagai tanda sayang kepada bayi itu. Bukan peranan ibu sahaja ayah pun digalakan berbuat demikian.

4. Jaga pantang larang- Berpantang makan yang berbisa dan tajam. Pantang larang yang sebenar tetapi pantang larang ini hanya sewaktu janin diperingkat permulaan. Tips yang terbaik boleh di ambil dari ibu kandung atau ibu mentua masing-masing. Pernah dengar tentang terkenan? Atau terkena kenan? Bermaksud kena jaga tingkahlaku terutamanya pada binatang. Kata orang tua-tua, kalau kita buat jahat contohnya menyepak kucing, pelepah katak, benda tu akan memberi kesan pada anak yang dikandung. Kalau kaki kucing tadi terkehel, kaki anak kita jugak jadi abnormal. Kebenaran ini masih tidak dapat dikenal pasti, tapi lebih baik dielakkan. Jangan aniaya binatang.

5. Elakkan tekanan- Kehidupan yang tenang, harmoni dan bahagia membantu proses pembentukan dan meransang minda anak supaya sihat dan cerdas. Macam mana pulak dengan tekanan kerja.? Sepatutnya ibu yang mengandung ni, balik kerja kena masak lagi untuk suami, penatnya. Dengan ini, suami haruslah, hulurkan tangan ringankan beban. Sama-sama soleh dan solehah. Insya Allah.

Yang terakhir, koleksi ayat-ayat yang digalakkan untuk pembacaan para ibu sepanjang proses kehamilan. InsyaAllah.

“Saidul (penghulu) Istighfar Doa memohon rahmat (Al-Quran Surah Ali ‘Imran, 3 : 8-9)”,

“Doa memohon zuriat yang baik (Al-Quran Surah Ali ‘Imran, 3 : 38 )”,

“Surah Al-Fatihah (Untuk terang hati dan kuat ingatan)”,

“Surah Maryam (Untuk memudahkan ibu bersalin)”,

“Surah Yusuf (Untuk memperoleh anak yang cantik rupa dan cantik akhlak)”,

“Surah Luqman (Untuk memperoleh anak yang cerdik akal dan cerdik jiwa)”,

“Surat Toha (Semoga bayi lembut hati)”,

“Surah Al-Taubah (Untuk membersih jiwa dan terpelihara daripada maksiat)”,

“ Surah Yaasin (Untuk ketenangan hati dan anak tidak terpengaruh dengan godaan syaitan yang mengajak kepada maksiat)”,

“Surah Al-Nahl (Untuk melahir anak yang berdisplin)”,

“Surah Hujurat (Untuk memperbanyakkan susu ibu dan anak bersifat berhati-hati) dan buat si suami amalkan surah yang sama, semoga beroleh rahmat dariNYA.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Tanda2 Awal Kehamilan

Tips Mengetahui Tanda Awal Kehamilan

Bagaimana mengetahui diri mengandung?

Hari ini saya nak sharing sedikit tips dengan para mommy tanda awal diri kita mengandung.

Jom kita baca apa tanda-tanda awal kehamilan...

1. Payudara membengkak / terasa sakit 

Antara petanda awal kehamilan ialah payudara anda menjadi sensitif atau membengkak disebabkan oleh pertambahan hormon. Payudara membengkak bukanlah bermaksud ianya membesar tetapi ianya terasa seperti sebelum anda haid. Ketidakselesaan ini akan berkurangan apabila anda memasuki fasa kedua sepanjang kehamilan. Tubuh anda akan mula berubah mengikut perubahan hormon.

2. Rasa lelah yang berlebih / keletihan

Rasa lelah yang berlebih akan membuat Anda cepat tertidur. Hal ini disebabkan dari perubahan hormon dan juga akibat dari organ-organ vital untuk membantu perkembangan dan pertumbuhan janin. Biasanya rasa lelah ini hanya pada trimester pertama dan akan hilang saat memasuki trimester kedua.

3. Mual / loya / muntah

Ini merupakan tanda-tanda yang paling dikenal oleh para wanita hamil. Pemicunya adalah adanya peningkatan hormon secara tiba-tiba pada aliran darah. Gejala mual ini biasanya terjadi selama enam minggu saat anda dinyatakan hamil. Biasanya mual akan datang pada pagi, siang dan malam hari. Rasa mual ini biasanya akan menghilang memasuki kehamilan trimester kedua. Jika, rasa mual dan muntah masih terjadi pada usia kehamilan trimester kedua, sebaiknya periksakan dan konsultasi mengenai hal ini ke doktor Anda, kerana akan mengganggu kehamilan.

4. Lebih sensitif terhadap bauan

Jika anda baru hamil, sensitif atau lebih peka terhadap bauan adalah perkara biasa. Mungkin ini adalah kesan sampingan dari peningkatan hormon estrogen di dalam sistem badan anda. Jika dahulu anda menikmati pelbagai hidangan dengan aroma yang mengasyikkan, tetapi apabila hamil anda mungkin langsung tidak boleh menghidu sebarang bau. 

5. Kembung perut

Oleh kerana perubahan hormon berlaku di awal kehamilan ianya mungkin akan menjurus kepada rasa kembung di bahagian perut, sama seperti rasa ketika hendak datang haid. Kerana itulah pakaian anda akan terasa sendat di bahagian pinggang walaupun uterus masih lagi bersaiz kecil. 

6. Kerap buang air kecil

Apabila anda sudah hamil, anda akan mendapati diri anda kerap ke tandas dalam jangkamasa yang singkat. Kenapa ini terjadi? Ini kerana sepanjang kehamilan jumlah darah dan bendalir dalam badan akan meningkat, ianya menjurus kepada cecair yang berlebihan akan diproses oleh buah pinggang dan akhirnya ke pundi kencing.Simptom ini biasanya bermula sejak 6 minggu pertama di dalam fasa pertama kehamilan dan akan terus berlaku atau lebih kerap lagi apabila proses kehamilan dan bayi semakin membesar yang memberi tekanan di dalam pundi kencing anda.

7. Sakit kepala 

Memang terdengar aneh, karena sakit kepala sering dialami juga oleh orang yang tidak hamil. Namun akibat dari banyaknya perubahan hormon di dalam tubuh, sehingga disertai juga dengan perubahan hormon yang ada di kepala. Jika Anda terbukti hamil dan mengalami sakit kepala, gunakan pg-safe acetaminophen dibandingkan dengan ibuprofen. 

8. Sakit punggung 

Sakit punggung yang dirasakan saat hamil beberapa ligamen di punggung Anda sudah tidak ada. Sakit ini akan terus berasa saat berat badan anda bertambah dan selama masa kehamilan. 

9. Kram 

Memang kram akan dialami oleh wanita hamil karana rahim yang akan membesar dan merenggang untuk menyiapkan tempat bagi bayi Anda. 

10. Ngidam 

Sudah tidak asing lagi mendengar kata ini saat ada seseorang yang sedang hamil. Mau ini, mau itu lalu tiba-tiba, Anda ingin makan buah-buahan yang rasanya asam, padahal sebelumnya sangat benci terhadap buah yang rasanya asam. Jika Anda menjadi pemerhati masalah makanan, mungkin ini adalah tanda-tanda sedang hamil. 

11. Peningkatan temperatur tubuh 

Jika terjadi kehamilan atau ovulasi, maka suhu tubuh ibu akan meningkat. Kondisi ini akan bertahan selama terjadinya kehamilan. Kondisi ini tidak akan turun ke kondisi sebelum terjadinya ovulasi. 

12. Bau Badan Mungkin tanda ini jarang ditemui pada wanita hamil.

Namun jika memang muncul bau badan, maka adanya peningkatan hormon yang berlebih sehingga menyebabkan kelenjar keringat meningkat.

13. Pusing atau pengsan 

Mungkin Anda sering menonton adegan wanita hamil yang pingsan. Namun faktanya ini dapat terjadi kerana kadar jumlah gula di tubuh yang rendah. Oleh kerana itu, pastikan anda cukup makan dan tentunya banyak minum supaya tidak kekurangan cairan tubuh. 

14. Munculnya darah 

Darah ini muncul sebelum menstruasi yang akan datang, biasanya terjadi antara 8-10 hari setelah terjadinya ovulasi. Darah ini disebabkan oleh implantasi atau menempelnya embrio.

15. Keputusan positif oleh alat ujian kehamilan

Kebanyakan alat ujian kehamilan tidak begitu sensitif untuk mengesan kebanyakan kehamilan selepas seminggu tidak datang haid. Jadi, jika anda mengambil keputusan untuk mencubanya pada minggu pertama haid tidak datang dan mendapat keputusan yang negatif, anda mungkin ingin mencubanya semula selepas beberapa hari.Selepas mendapat keputusan yang positif, buatlah temujanji dengan doktor peribadi anda. Tahniah!!!

kredit: http://www.momschoice.com.my

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

ESP sangat sesuai untuk siapa2 saja.

♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•

"Eh mana pegi bekas jerawat kat muka ko?" - Soraya."Asalnya saya amik ESP nak pekatkan susu badan saya. Masuk bulan ke 4 baru saya perasan kulit saya semakin gebu. Itu pun selepas husband dan adik beradik tegur." - Linda.

♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•

Siapa yang tak nak perubahan macam pelanggan di atas?

Anda tak nak? Rugi tau.

Satu produk tapi manfaatnya perlbagai.

Tahukah anda tubuh kita terdiri daripada sel.

Sel → Tisu → Organ.

Proteinlah yang berperanan penting untuk menghasilkan sel yang sihat. Sel yang sihat dapat menyerap zat dan vitamin dengan baik. Sel yang sihat akan menghasilkan tisu, organ dan seterusnya tubuh yang sihat. 

Siapa yang sesuai untuk mengambil ESP?

♪ Ibu-ibu yang sedang berpantang. Memberi tenaga dan membantu proses penyembuhan luka kerana sel baru cepat terbentuk.

♪ Individu yang mempunyai parut jerawat di wajah. 

♪ Ibu-ibu yang sedang menyusukan bayi. Bayi juga akan mendapat manfaat dari ESP yang di minum oleh si ibu. Membantu perkembangan tumbesarannya.

♪ Ibu-ibu yang sedang hamil. Bayi yang di kandung bakal mempunyai kulit yang cantik dan bersih. Juga memberi tenaga pada si ibu.

♪ Individu yang dalam proses mendapatkan berat badan ideal. Samada menurunkan atau menaikkan berat. Cara pengambilannya sahaja yang berbeza.

♪ Menjadi sumber tenaga kepada tubuh agar cergas terutamanya di awal pagi.

♪ Sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah kolestrol.

♪ Wanita yang ingin tubuh yang cantik dengan payudara dan punggung yang anjal.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: aina2920@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Friday, 15 November 2013

Water Picther Mudah, Jimat dan yang pasti Hebat

Water pitcher ni sangat awesome!

Saya suggest semua rumah mesti ada sebuah. Tidak payah pakai letrik, tadah air ja bawah paip dah boleh minum. And yes...air dia sedap dan bersih!

Sangat berbaloi dgn harga murah berbanding penapis air lain. Ringan, boleh bawa travel especially time balik kampung. PM me saja kalau berminat utk info n price :)

PILIHAN BIJAK: Menjimatkan Kos Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan meminum air botol.

Dengan hanya berapa sen seliter sahaja, Get Clean® Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

HANDAL: Lebih banyak air bersih pada setiap masa

Get Clean® Water menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain dan mengurangkan bahan cemar yang mungkin wujud dalam air dan berbahaya kepada kesihatan anda.

MESRA ALAM: Memelihara alam sekitar

Get Clean® Water ini menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.

•Mudah digunakan, tak perlu nak bersusah payang pasang ke singki

•Hanya tuangkan saja air kedalam jag dan tak perlu tunggu lama air sudah boleh terus diminum

•Kualiti air yang jernih dan rasa yang sedap sama seperti penapis air yang mahal dipasaran.

•Tak Perlu susah payah mencuci filter kerana setiap 303 liter (80gelen) air hanya perlu tukar filternya sahaja, senang, kalau filter lain kena basuh kalau dah nampak kekuningan sungguh malas kan??

•Mudah dibawa kemana-mana; balik kampung, jalan-jalan, berkelah dll.. dijamin seisi keluarga dapat minum air bersih...so, tak perlu lagi beli air mineral...buang duit & mencemarkan alam sekitar dgn botol-botol plastik mineral itu.

•Dan yang penting sekali... HARGA MAMPU MILIK!! kini semua orang boleh memiliki penapis air dengan harga yang sangat murah dan tidak perlu bersusah-payah lagi masak air, atau pergi ke kedai-kedai yang menyediakan tempat penapis air itu...atau menghabiskan beribu-ribu ringgit semata-mata nak memiliki air yang bersih..

•Jimat duit bukan....yang penting semua dapat manfaatnya...tiada lagi air karat dirumah..tiada lagi risiko meminum plumbum berat & apa2 jenis kotoran lain...

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

Kelebihan menjadi Ahli Shaklee

Entry saya hari nie....saya nak cerita kenapa saya berminat menjadi ahli dan sekarang sebagai pengedar shaklee full time.

Mula2 saya hanya consume sendiri shaklee dan saya merasakan terlalu banyak perbezaan supplemen di farmasi dengan shaklee....Shaklee adalah semulajadi dan sangat berkesan....Mengamalkannya membuat kita rasa berbaloi dengan kesihatan yang cukup baik sampai sekarang. Alhamdulillah....memang cukup memuaskan hati saya sendiri dan keluarga saya sekarang pun mengamalkannya. Jadi saya pun ingin menjadi pengedar dan membantu rakan2 yang mencari supplement yang berkesan dan semulajadi.

Setelah mendaftar rupa2 nya banyak kelebihan yang bole kita perolehi..
..saya akan ceritakan untuk siapa yang tercari2 dan ingin tahu.

Apakah Kelebihan Mendaftar Sebagai Pengedar Shaklee?

Ada 3 kelebihan utama sebagai Pengedar Shaklee yang diringkaskan sebagai “The 3C Opportunity“. Apakah 3C itu?

1. Cash

Sebagai ahli Shaklee, anda akan mendapat point ataupun UV untuk setiap pembelian; tak kira vitamin, produk kecantikan mahupun sabun pencuci pinggan.Cukup sebulan, point yang terkumpul akan di”reward”kan dengan cash bonus!Kelebihan Shaklee ialah produknya yang merupakan produk penggunaan harian yang confirm setiap sebulan dua kita (atau customer kita) akan restock. Jadi secara tak langsung, anda akan mendapat cash bonus yang berterusan.

2. Car.

Ok, anda dah layak mendapat cash bonus setiap bulan. Now what?Kalau point anda mencapai sekian sekian point, anda akan mendapat pula Car Allowance. Yang menjadikan Car Allowance Shaklee menarik ialah ianya dalam bentuk Cash! Jadi anda bebas menggunakan wang tersebut untuk membeli kereta ataupun untuk membayar ansuran kereta sedia ada.Nak kumpul dan simpan untuk membeli kereta idaman anda bila dah cukup duit pun takde masalah! You decide!

3. Convention

Tahniah! Anda dah berjaya dapat Cash Bonus dan juga Car Allowance. Tapi takkan itu jer?  “C” yang ke-3 adalah convention dan percutian.Anda bakal menikmati percutian bertaraf 6 bintang sekiranya anda berjaya mengumpul point yang mencukupi untuk setiap financial year.Percutian yang ditaja sepenuhnya oleh Shaklee ini bukan sahaja percutian dalam negara, tetapi juga percutian ke luar negara!Bayangkan anda ditaja menginap di hotel 6 bintang di luar negara bersama suami. Ibarat honeymoon kali ke-2 gitu!

“Saya berminat nak jadi Pengedar Shaklee, Tapi Saya Tak Pandai Bisnes?”Anda tak perlu risau! Saya akan guide dan coach anda bagaimana untuk menjalankan bisnes Shaklee secara online dari rumah, sama seperti saya.Ini jaminan saya, anda tak perlu: Keluar duit beli stock semata-mata nak cukupkan point.Susah payah cari downline ke sana ke mari (Untuk Shaklee, orang akan cari anda!)Meeting, diskusi atau presentation larut malam

“Ok, Saya Nak Daftar Sekarang!”

Nak mendaftar sebagai Pengedar Shaklee mudah saja. Hubungi kami sekarang!  

These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.                                

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh dengan kami melalui                          

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ Whatsapp/Line/WeChat: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina

Friday, 8 November 2013

VIVIX Shaklee No 1

Entry saya hari nie nak cerita tentang Vivix.

Ramai kita tidak tahu, Apa itu Vivix Shaklee. Kebaikkan dia, manfaat yang di perolehi jika kita consume dan paling penting...Vivix In Sya Allah bole membantu untuk menambah baikpulihkan kesihatan kita.

Vivix merupakan satu penemuan revolusionari dalam anti-penuaan pada tahap sellular.

Kalau dalam sains yang kita belajar, 4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Sellular iaitu:
1) Kerosakkan DNA
2) Pengawalan Genetik
3) Pengeluaran Tenaga yang Kian Menurun oleh Sel-sel
4) Penimbunan Protein AGE.

 Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. Penjelasannya;

Memperbaiki DNA.

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki tenaga sel.

Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

10 KEBAIKAN VIVIX!

1) Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
6) Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk
7) Membantu dlm proses penurunan berat badan
8) Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakan kesihatan keseluruhan

Vivix telah terbukti menyelesaikan masalah penyakit2 serius, antaranya :

• Diabetes
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout
• Letih
• Metabolisme badan RENDAH (antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh

Di Shaklee, satu produk yang berjaya mencetuskan revolusi terbaru iaitu anti penuaan selular VIVIX adalah jawapan untuk masalah-masalah di atas.

Di kala usia meningkat ini, pengambilan pelbagai jenis ubat atau vitamin menjadi sangat sukar. TETAPI, anda hanya perlukan 1 SUDU TEH VIVIX sahaja sehari. Mudah sahaja kan.

Kandungan VIVIX adalah 10 kali ganda lebih kuat daripada resveratrol dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058