ummie ainanina sweet home

Tuesday 17 September 2013

Hebat nya Garlic Complex Shaklee

Pakar nutrisi mengatakan yang orang Korea ni cantik-cantik kulitnya adalah dengan pengambilan bawang putih.

Tak sangka dengan pengambilan bawang putih pun boleh jadi cantik. Khasiat bawang putih rupanya bukan hanya untuk selsema dan demam tapi ada pelbagai lagi manfaat lain yang sangat bagus untuk kita.

Antaranya ialah

1. Dapat meredakan demam + selesama

2. Merendahkan tekanan darah

3. Memiliki tindakan hipertensi + antikoagulan + anti-trombotik dan keupayaannya untuk mengurangkan aterosklerosis berkaitan dialami dalam arteri kita

4. Membantu mengawal gula dalam darah

5. Mengurangkan pengumpalan platelet + pembekuan darah = sekali gus mengurangkan strok

6. Mengelakkan + merawat jangkitan bakteria + virus + kulat

7. Merawat parasit dalaman dan luar seperti kutu + nyamuk.

8. Boleh membunuh beberapa jenis bakteria yang telah menjadi imun atau tahan antibiotik modenpengambilan bawang putih boleh mengurangkan risiko membangunkan beberapa jenis kanser, terutamanya kanser saluran gastrousus.

9. Meningkatkan tahap antioksidan keseluruhan badan + merupakan sumber selenium = ubat anti-kanser yang kuat

10. Mengalami penyakit kaki makan air? Letakkan beberapa kepingan bawang putih segar atau beberapa bawang putih yang dihancurkan dibahagian antara jari kaki anda. Balut dan biarkan untuk beberapa jam = 6 jam.

11. Menunjukkan sifat2 ajaib dalam merawat keracunan logam berat seperti plumbum + merkuri + kadmium + arsenik + tembaga. Jika terkena salah satu logam tersebut dalam badan maka cepat2 kunyah bawang putih mentah

12. Menyembuhkan bisul + kudis. Hancurkan bawang putih dan tepekkan atasnya. Biarkan hingga kering dan ulangi amalan ini hingga kudis sembuh

13. Untuk menghilangkan ketuat atau kutil iaitu lebihan daging kulit seperti tahi lalat hidup. Ambil beberapa kepingan bawang putih dan letak pada ketuat tersebut. Ulangi hingga ketuat itu tanggal.

Kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex keluaran Shaklee dalah Galic Complex diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak.

Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. ( tidak semua garlic yang dijual di pasaran mempunyai Allicin aktif. Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh.)

Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia

# Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
# Menormalkan keseimbangan lipoprotein
# Menurunkan tekanan darah
# Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
# Berfungsi sebagai anti-oksidan
# Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
# Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
# Bantu rawat asthma

*Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih.  Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.  

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui                          

Email: farshanna29@gmail.com
Call/ Whatsapp: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina

No comments:

Post a Comment