ummie ainanina sweet home

Thursday 26 December 2013

Kenapa Shaklee tiada di farmasi?

Dah setahun 2 bulan anak kedua saya.....dah pandai berjalan,seronok sgt tgk.....xberhenti adik berjalan......sambil duduk2 tengok anak bermain, satu mesej saya terima dari seronok rakan.....dia tanya, shaklee nie orang tanya,
Kenapa tiada kat farmasi?

Produk ini tidak dijual di farmasi kerana terdapat beberapa sebab. Namun untuk memahaminya kita perlu tahu sejarah di sebalik produk ini.

Visi seorang insan.” Saya telah menghasbiskan hayat saya untuk mengkaji cara dan rahsia alam. Alam amat bijak dan merupakan seorang guru yang mulis(nobel). Dengan perasaan kerdil saya cuba mempelajari dan mengikuti kebenarannya. Alam telah membuat kehidupan saya kaya, puas dan seronok. Saya berharap agar hasil daripada pemikiran serta produk yang telah saya keluarkan selama setengah abad membuat penyelidikan membawa pengertian dan nilai kepada saudara dan mereka-mereka yang saudara hargai”- Dr. Forrest C. Shaklee(1894-1985)

Apa yang saya tahu ialah produk ini telah diasaskan oleh seorang doktor iaitu Dr. Forrest C. Shaklee. Saya difahamkan bahawa Dr. Shaklee ini mempunyai masalah kesihatan kalau tak silap beliau mengidap barah. Namun beliau tidak mengalah. Beliau mendapat ilham bahawa alam semulajadi diciptakan pasti bersebab dan mempunyai tujuan. Beliau mengkaji tentang bagaimana alam dan tumbuhan boleh membantu merawat penyakit. Hasil penyelidikan beliau telah meyakinkan beliau mampu untuk menstabilkan nutrien yang telah dipatikan(extracted) dari sumber sayur-sayuran.

Beliau juga mampu menghasilkan bahan yang dapat mencegah kemusnahan nutrien.Produk terulung beliau ialah “VITALIZED MINERALS”. Dengan pengeluaran produk tersebut maka lahirlah sebuah vitamin yang “Multivitamin atau Multimineral”.

Beliau mempunyai sebuah klinik dan di samping itu beliau merupakan seorang pensyarah bidang nutrien, falsafah dan ‘thoughmanship’.Selepas bersara, beliau tidak henti-henti di kerumuni orang untuk mendapatkan makanan tambahan yang dihasilkannya. Memandangkan beliau tidak lagi bekerja di klinik, pengedaran produk beliau menjadi satu masalah.

Namun beliau tidak mahu menjual produknya dipasaran terbuka. Ini kerana beliau mahu kualiti produknya terjaga dan terjamin. Maka lahirlah bisness keluarganya, Shaklee sehingga ke hari ini.

Saya yakini produk ini kerana ia banyak membawa perubahan yang besar dalam hidup saya. Saya berani mengesyorkan pada teman-teman kerana boleh saya katakan hampir semua produknya telah saya cuba.

Credit.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ Whatsapp: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina

No comments:

Post a Comment