ummie ainanina sweet home

Monday 25 November 2013

Kesuburan Lelaki dan Wanita: CoQ Health Plus

CoQ HealthPlus Shaklee: Membantu Kesuburan Lelaki dan Wanita

Koenzim Q10 atau CoQ10, adalah bahan yang ditemui di dalam mitokondria semua sel-sel di dalam badan. Mitokondria adalah pusat pengeluar tenaga  dan CoQ10 adalah penting untuk menghasilkan adenosina trifosfat atau ATP, yang merupakan sumber utama tenaga untuk penguncupan otot dan pengeluaran protein. Semakin meningkat umur, CoQ10 semakin kurang dihasilkan dan kajian menunjukkan bahawa memakan CoQ10 tambahan mempunyai manfaat kesihatan, termasuk meningkatkan kesuburan pada lelaki dan mungkin, pada wanita

Meningkatkan Kesuburan Wanita 

Terdapat dua kemungkinan utama kepada hubungan CoQ10 untuk kesuburan. Salah satu faktor yang boleh menjadi pergantungan utama telur wanita pada CoQ10 ialah untuk tenaga. Proses pengeluaran telur, ovulasi dan pemkembangan embrio di kalangan wanita mengambil sejumlah besar tenaga dan memerlukan tahap CoQ10, yang terlibat dalam pengeluaran ATP yang juga merupakan sumber utama tenaga untuk penguncupan otot dan pengeluaran protein.

Semakin meningkat usia kita, badan kita menghasilkan kurang CoQ10 sekali gus menjejaskan kesuburan kita. Teori ini disokong oleh penemuan positif dalam penyelidikan Kanada yang dijalankan pada tahun 2009 telah menunjukkan subjek kumpulan ujian diberikan suplemen CoQ10 menghasilkan lebih banyak dan lebih baik telur yang berkualiti, mencatatkan kadar kehamilan yang lebih tinggi dan kelahiran  anak-anak yang lebih ramai daripada orang-orang yang tidak menerima CoQ10.

Meningkatkan Kesuburan Lelaki

Kesuburan lelaki juga dipengaruhi oleh fungsi mitokondria menurun sejak protein membentuk sebahagian besar sel-sel sperma dan bergantung kepada CoQ10 untuk sintesis.Kajian menunjukkan bahawa punca utama kemandulan lelaki termasuk jumlah sperma yang rendah dan kualiti sperma yang kurang.

Mempunyai ciri-ciri antioksidan yang kuat untuk menangani masalah-masalah ini adalah satu lagi faktor yang menjadikan CoQ10 bermanfaat untuk kesuburan.

Fungsi antioksida adalah melindungi telur dan sel sperma daripada kerosakan oksidatif yang membawa kepada kematian sel. Ini adalah salah satu bidang yang mempunyai lebih banyak penyelidikan diselesaikan setakat ini, dengan keputusan yang menunjukkan hubungan langsung antara tahap yang lebih tinggi CoQ10 dan peningkatan yang ketara dalam kedua-dua air mani dan sel sperma, serta peningkatan dalam pergerakan sperma.

Sebagai antioksidan, CoQ10 bertindak melawan radikal bebas yang terbukti berbahaya kepada kesuburan lelaki. Mengurangkan tahap tekanan oksidatif dengan mewujudkan persekitaran yang sihat untuk meningkatkan jumlah sperma dan kualiti sperma.

Sumber

Berbeza dengan jenama lain,  CoQ10 HealthPlus turut mengandungi vit E denagn green tea extract. Kombinasi CoQ10 dan Vita E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vita E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh. Ekstrak The Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung).

CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya. Tanpa gluten.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

No comments:

Post a Comment