ummie ainanina sweet home

Thursday 9 January 2014

Memahami Asma?

Apa itu Asma?

Asma merupakan sejenis penyakit ulangan paru-paru di mana saluran pernafasan menguncup, radang dan bengkak menyebabkan pernafasan sukar di buat. Saluran pernafasan pesakit asma amat sensitif terhadap bahan-bahan pencetus asma. Apabila pesakit ini terdedah kepada pencetus, saluran pernafasan mudag mengalami irritasi, menjadi bengkak, otot mengelilingi saluran menguncup dan menyempitkan laluan (bronkokonstriksi). Lendir yang pekat juga di hasilkan dan terus menyimbat saluran tersebut.

Siapa yang mengalami asma?

Jika anda seorang pengidap asma, anda bukan keseorangan. Berjuta-juta manusia di seluruh dunia, tanpa kira bangsa, umur atau jantina, menghidap penyakit ini. Asma tidak berjangkit. Ia sering di kaitkan dengan masalah alahan. Jika anda atau ahli keluarga anda mempunyai masalah alahan, ini akan meningkatkan kecenderungan anda untuk mengidapi asma.

Ini saja entry saya dan saya akan cerita dengan rakan2 mengenai

Apa akan terjadi jika asna tidak terkawal?

Bagaimana asma di syaki berlaku?

Kandungan di petik dari GINA Patient Guide on Asthma oleh Orion Pharma untuk tujuan pendidikan kesihatan umum.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com

Call/ Whatsapp: 010-7942058

No comments:

Post a Comment