ummie ainanina sweet home

Thursday 6 June 2013

Penyusuan yang berjaya di bulan puasa

Saya sebagai seorang ibu yang sedang menyusukan anak yang kini anak saya berumur 9bulan. Xlma lagi puasa akan menjelang dan penyusuan untuk anak saya tetap saya buat.persediaan yang perlu kita buat untuk penyusuan yang berjaya di bulan puasa ialah:

Dengan minum air secukupnya sepanjang mlm sebelum masuk imsak.

Cara paling mudah perlu kita amalkan ialah:
1) sediakan air dalam 2 botol sukatan 1.5l

2) letakkan air di tempat yang senang kita lihat agar kita sentiasa ingat untuk minum air tersebut walaupun sedikit demi sedikit supaya air itu akan habis di minum sebelum masuk waktu imsak.

3) Pastikan selepas bayi menyusu atau selepas membuang air kexil agar minum air 2 gelas sekurang-kurangnya untuk menggantikan air yang keluar tadi

4) memastikan air yang di sediakan 2 botol td habis sebelum waktu imsak.

Insya allah dengan pengambilan air yang secukup nya akan membantu kita menyusukan bayi sepanjang waktu bulan puasa....dan pengambilan performance drink adalah satu langkah Demi memastikan badan tidak dehydrate dan untuk mencukupi air kita Sekiranya kita tidak dapat menghabiskan air 3liter tadi.cara ini adalah sangat sesuai untuk pengamal tegar vitamin.

Semoga cara ini membantu untuk ibu2 yang menyusukan bayi sepanjang bulan berpuasa termasuk lah saya sendiri.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.  

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, dan Malaysia

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com
Call/ Whatsapp: 010-7942058

No comments:

Post a Comment