ummie ainanina sweet home

Friday 21 June 2013

Kebaikkan kacang soya

Dalam entRy saya petAng nie nak cerita sedikit tentang kebaikkan kacang soya.

Kebaikan Kacang Soya

✓ Kacang soya merupakan “subjek” yang paling banyak dikaji di antara tahun 80-an dan 90-an. Banyak penemuan saintifik yang positif membuktikan bahawa kacang soya dan protein soya boleh mempertingkatkan kualiti kehidupan tanpa mendatangkan kesan yang sampingan yang memudaratkan.

Di antara kebaikan yang disumbangkan oleh kacang soya dan #protein #soya adalah seperti berikut:

-✿ Mengurangkan risiko penyakit koronari jantung melalui pengawalan paras kolesterol dalam badan oleh peptid soya 7s dan 11s di mana tindakannya seperti ubat “statins” tetapi tanpa kesan sampingan ubat.

✿ Isoflavin soya dipercayai dapat mempertingkatkan kesihatan payudara serta mencegah penyakit barah payudara dan rahim, memperkuatkan tulang lalu mencegah osteoporosis dengan mekanisme mengurangkan kehilangan kalsium dalam tulang, mengatasi masalah simptom monopous.Isoflavin juga membantu dalam memperbaiki penampilan penuaan kulit, termasuklah mengurangkan garis-garis halus kedutan.

✿ Lesitin soya dapat mempercepatkan peredaran darah, menyahtoksin bahan buangan dalam sel-sel, mengemusi lemak dalam makanan, mempertingkatkan fungsi ginjal, jantung dan hati serta mampu mengawet penuaan dan mencegah pigmentasi kulit.

✿ Kandungan asid amino yg perlukan, asid lemak omega-3, asid folik, zat besi dan kalsium amat sesuai bagi semua wanita sebagai makanan tambahan atau protein utama untuk mencegah anemia dan mengurangkan masalah #kesihatan

✿ Gula kompleks dan “oligosaccaride” dalam kacang soya memperbaiki masalah sembelit dan juga sebagai makanan utama probiotik di dalam usus besar demi kesihatan kolon serta mencegah kita daripada barah kolon.dan banyak lagi ...

Akan saya cerita kan pada anda entry yang akan datang mengenai kacang soya yang banyak kebaikkan di perolehi.

Dapatkan produk ini dari kami dan untuk mengetahui lebih lanjut, sila pm kami mahupun whatsapp di talian bawah.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia dan indonesia.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kamiMelalui 

Email: farshanna29@gmail.com 
Call/ Whatsapp: 010-7942058

No comments:

Post a Comment