ummie ainanina sweet home

Saturday 15 June 2013

Fungsi lecithin bukan sahaja untuk kuruskan badan

Banyak yang kita nak tahu apa sebenarnya fungsi lecithin selain untuk kurus. Sebelum itu saya nak cerita dalam entry saya apa sebenarnya perbezaan lecithin shaklee:

di ekstrak dari kacang soya organik bukan-GMO, setiap kapsul mengandungi 520 mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang di rembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetylkolin, inositol, fosforus dan lemak tepu.

Manfaat utama lecithin:

♥ menyerap vitamin yang larut lemak - membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D,E, dan K yang larut lemak.

♥ melindungi hati - menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati.

♥ pemecahan lemak dan kolesterol - lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid di dalam tubuh.

♥ pelangsingan - menghalang obesity.pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

♥ mencantikkan otot dan kulit - membentuk membran se, melembapkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

♥ memperbaiki alergi - menghalang platelet darah dan mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah seterusnya mempertingkatkan alergi sepertii penyakit kulit, iaitu dermatitis dan demam alergi.

♥ menghalang kejadian batu karang -90% dari batu karang terjadi dari kolesterol dan lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

♥ mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress - mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang alzheimer dan meringankan stress.wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukup nya untuk pembesaran sihat janin.

♥ menghalang tekanan darah tinggi- lecithin dapat memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis dan menggalakkan peredaran darah.

♥ memperbaiki prostat lelaki - kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.

♥ meringankan sembelit- lecithin adalah pelembut najis yang berkesan , ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.

Dapatkan produk ini dari kami dan untuk mengetahui lebih lanjut, sila pm kami mahupun whatsapp di talian bawah.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, dan Malaysia Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami

melalui Email: farshanna29@gmail.com
Call/Whatsapp: 010-7942058

No comments:

Post a Comment