ummie ainanina sweet home

Friday 24 May 2013

Supplemen untuk jemaah umrah ataupun haji.

Supplemen Untuk Jemaah umrah/haji

Salam semua.

Ramai yang bertanya supplemen yang disyorkan untuk diamalkan ketika beribadah di tanah suci nanti. Ada yang nak beli untuk diri sendiri, ada yang untuk ibu bapa tercinta. Apa pun nilai kesihatan itu amat berharga terutama bukanlah tiap2 tahun kita dapat menunaikan ibadah - rukun Islam ke-5 ini. Moga persiapan mental & fizikal ke sana diberkati Allah.Supplemen yang dicadangkan adalah spt berikut :

1. Performance Drink- untuk mencegah masalah pengdehidratan sepanjang berada di sana terutama waktu panas terik. Ianya juga baik demi memastikan jemaah umrah & haji ini sentiasa bertenaga sepanjang menunaikan ibadah.

2. B Complex- Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh .Memandangkan ibadah umrah haji ini memerlukan kita banyak berjaga demi menunaikan ibadah dengan lebih sempurna, adakala ia menuntut seseorang itu lebih banyak berjaga dari tidur maka B complex banyak membantu tubuh agar tetap bertenaga walau kita kekurangan waktu tidur yang sepatutnya. 

3. Vitamin C- sangat penting untuk imun tubuh kita. Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit. Sekiranya badan terasa seperti hendak demam, ambil sebiji Vitamin C, dipatahkan dua sebelum dimakan. Ambil 2 biji sehari sehingga demam kebah.

4. Vita-Lea - Multivitamin yang lengkap. Sebiji Vita-Lea mengandungi 28nutrients yang penting, temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian.

5.Kalsium @ Ostematrix- Sesungguhnya ibadah umrah dan haji memerlukan kudrat yang banyak maka keperluan kalsium juga tidak boleh dipandang remeh. Ianya sangat penting agar kaki kita tidak mudah merasa kebas atau bahasa lain terasa seperti sesemut atau lebih teruk boleh terjadi ialah kekejangan kaki akibat terlalu lama berdiri atau banyak berjalan.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. 

 Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, dan Malaysia Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com
Call/ Whatsapp: 010-7942058

No comments:

Post a Comment