ummie ainanina sweet home

Wednesday 13 February 2013

Angan2-Impian-Mimpi-Nyata

Nak cerita pasal angan2. Macam2 angan2 yang ingin di kecapi. Sebenarnya, saya terfikir, angan2 itu sebenarnya satu impian......Impian yang di usahakan, mungkin satu mimpi yang akan jadi satu kenyataan. Memang saling berkaitan.....

Saya dan suami selalo je bersembang.....satu hari nak buat itu, ini, macam2 nak buat....memang itu adalah impian....Suami selalo je cakap berangan je nak wat macam2, tapi bermimpi je tahu di siang hari. Saya selalo cakap kat suami, Insya Allah....berangan itu memang impian yang satu hari Insya Allah akan jadi kenyataan.

Impian saya dan suami memang semua nya untuk anak2 dan keluarga.

1) Nak tolong mak ayah. Maksud tolong nie nak bantu mereka hidup senang, xpayah pk kekurangan apa2 dalam kehidupan mereka. Insya Allah pasti semua nya ada. Maka impian saya dan suami, nak bagi duit lebih untuk mak ayah supaya hidup mereka senang.

2) Nak ubah hidup ini....suami selalo cakap, penat je kerja gaji xberbaloi dengan apa yang dia buat. Hari2 dengar pun, kesian gak. dulu saya berhenti kerja pun pk, kerja penat, gaji xsetaraf dgn org lain yg kerja senang tapi gaji besar. Stress mmg xpayah cakap. Memanjang je stress sampai balik umah n bawa tido lg stress tu.....Aduhhh...memang cukup perit. Suami cakap baik kerja sendiri, penat2 pun keuntungan sendiri di perolehi. Maka impian saya dan suami nak berbisnes sendiri....macam2 ingin nak wat n capai. Tapi sekarang dah ada bisnes walaupun sedang berkembang sedikit demi sedikit.....Impian bersama Shaklee dan tak mustahil akan jadi kenyataan dapat capai seperti orang lain sampai 5angka sebulan.

3) nak anak2 dapat kehidupan senang, selesa, cukup keperluan......memang impian untuk anak2 terlalu banyak.......

4) nak pergi melancong ke mana-mana tempat......bawa anak2, keluarga.

5) nak settle semua yang tertunggak. ini satu impian yang amat penting dalam kehidupan saya dan suami. Waktu belum stabil nie memang banyak yang tertunggak dan Insya Allah akan dapat di settle dengan jayanya.

Banyak lagi nak cerita dalam angan2 yang merupakan satu impian dalam hidup saya walaupun dalam mimpi tapi ia memang akan jadi kenyataan. Amin!!!!

Akan saya cerita kan lagi lebih lanjut apa itu ANGAN2-IMPIAN-MIMPI dan akhirnya KENYATAAN

Salam Sayang dari saya.


No comments:

Post a Comment