ummie ainanina sweet home

Sunday 13 October 2013

Kolagen Penting untuk seluruh badan.

Kolagen atau Collagen adalah protein yang amat penting yang boleh didapati di seluruh badan kita. Malah, ia didapati dalam semua tisu perantara di dalam badan kita yang terdiri daripada kulit dan tulang, hingga ke organ-organ dan saluran darah.

Collagen berfungsi dalam beberapa cara yang berbeza di dalam badan kita.

Kulit

Salah satu fungsi yang paling ketara collagen adalah ia menyokong untuk kulit kita. Menurut Dr. Eric F. Bernstein University of Pennsylvania School of Medicine, collagen membentuk kira-kira 80 peratus daripada berat kering kulit anda. Collagen memberikan struktur kepada kulit, dan bekerjasama dengan elastin, untuk membolehkan kulit mempunyai fleksibiliti untuk diregangkan dan kembali ke bentuk asal (keanjalan).

Tulang

Collagen juga mempunyai fungsi penting dalam tulang. Tulang terdiri daripada campuran Collagen dan mineral dipanggil hydroxyapatite. Kerjasama antara kedua-dua bahan ini membentuk struktur, fleksibiliti dan kekuatan tulang kita. Menurut penyelidikan yang dilakukan oleh Makmal Radiokarbon, di Universiti Waikato di New Zealand, kira-kira 30 peratus daripada tulang terdiri bahan-bahan organik, di mana Collagen membentuk 95 peratus daripada tulang kita.

Otot

Collagen juga menyediakan fungsi penting untuk otot kita. Gentian Collagen menyediakan struktur yang kuat untuk untuk bergerak dan berfungsi sepanjang hari. Gentian Collagen bukan sahaja membentuk gentian otot rangka, malah ia juga menyokong otot lembut (seperti dalam pundi kencing dan sistem pembiakan) dan jantung anda (jantung) otot.

Salur Darah

Collagen juga menyediakan fungsi penting dalam saluran darah kita. Collagen membentuk dinding urat, arteri dan kapilari badan. Ini memberikan kekuatan, struktur dan fleksibiliti salur darah yang kuat,  yang diperlukan untuk  mengangkut darah ke seluruh seluruh tubuh kita.Tingkatkan fungsi dan kebaikan Collagen dalam tubuh anda dengan Shaklee Collagen Powder!

Anda pasti puas hati!

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda.

* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.
                              
Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui                          

Email: farshanna29@gmail.com
Call/ Whatsapp: 010-7942058

Salam sayang dari ummie kepada puteriku ainanina

No comments:

Post a Comment